Zboží vrácené ve 14 denní lhůtě zpět prodejci - při nákupu přes internet

Dnes začneme drobným výzkumem, preferujete raději nákup v kamenné prodejně, kde si vše "osaháte" nebo naopak na internetu, tedy z pohodlí vašeho domova? To je podnět k opravdu dlouhým diskuzím. Každý z typů má své výhody, ale také i nevýhody. Pojďme se v tomto článku podívat, jak je to s vrácením zboží při koupi na internetu.

14denní lhůtu určenou pro vrácenízboži koupeného na internetu

Zboží nevyhovuje

Asi každý je nadšený z nové věci, ten pocit, když vám přepravní společnost doveze například nový telefon je úžasný. Bohužel se však může stát, že po týdnu zjistíte, že telefon není tak dobrý, jak jste předpokládali, a navíc je příliš velký nebo těžký. Co dál? Nebojte, nepřišli jste o své peníze, jen je potřeba dodržet určité lhůty.

2 týdny ani o den víc

Jelikož si zboží nemůžete vyzkoušet na vlastní kůži, zákon stanovuje 14denní lhůtu určenou pro vrácení zboži koupeného na internetu, a to bez udání důvodu. Lhůta běží od okamžiku prodeje. Dávejte si pozor na to, že zboží nemůžete používat, tudíž nesmí nést ani minimální známky užívání. Odborníci definují tento stav jako „Použití do míry, kdy se spotřebitel seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží“.

Jak postupovat při vrácení zboží?

Pokud se rozhodnete vrátit zboží, nejdřív je nutné napsat dotyčnému e-shopu. Mnohdy je lepší kromě emailu odeslat také doporučený dopis, občas se totiž stává, že obchodníci vědomě natahují čas a poté jednoduše máte smůlu, protože "Důkazní břemeno o tom, že jste včas využili svého práva na odstoupení, je totiž na vás.". Na internetu najdete hned několik vzorů, jak má takové odstoupení od smlouvy vypadat. Naopak nakupovat vrácené zboží můžete ve vysokých slevách.

Kdy nemůžu zboží vrátit?

Někdy se stane, že je zboží natolik specifické že jej vrátit nelze, mějte tak na paměti. Jedná se zejména o:

  • Zboží upravované „na míru“.
  • Zboží podléhající rychlé zkáze.
  • Zboží u něhož byl porušen obal a a z hygienických důvodů jej nelze vrátit.